onsdag 15 augusti 2007

Urmodigt!

Alex, tack för morgonkaffet och för hjälpen med modemet. Hann inte säga det, men när jag nu satt mig in i bloggvärlden och hälsat på hos både dig och Katrin - överväg själv - och hälsa hem - att svordomar och könstillmälen är urmodigt också vad avser även riktigt småaktiga kypare. Att svära i skrift var regelvidrigt och därmed kul för en del i början av 50-talet. Det gick över rätt fort. Organ slutade vara medialt spännande i slutet av 60-talet. Sedan dess frodas sånt mest på kultursidorna. Till just ingen upplysning eller glädje.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha se där ja! skall med glädje följa dig ett tag, det börjar strålande, har personligen inget problem med könstillmälen & svordomar. OM dom "sitter" rätt så att säga.

p.s Trevligt att ha dig här

Anonym sa...

så sant, så sant!

Flikkan sa...

"Till just ingens upplysning eller glädje."
Kultursidorna är sällan det.

Anonym sa...

Avundas relationen du verkar ha till dina barn, så vill jag med ha det när mina pojkar växt upp, de som ligger steget före påstår att det faktiskt kan bli så trots dagens kaos pubertal liten man.
//Ella

Anonym sa...

Bravo! Ryck dem lite lätt i öronen, det växer de av.

Anonym sa...

Ha ha ha. Smiska upp dem hårt bara!

Anonym sa...

Jag är stum! Du är helt fantastisk! Troligtvis den enda bloggen jag kommer följa slaviskt från och med nu! och inte kommer att tröttna på! TACK!

Anonym sa...

Härligt! Jag uppskattar ditt rika och vårdade språk med sin mustiga och korrekta meningsbyggnad. Juristen har i dina inlägg utan tvekan övertaget framför journalisten.

Tack! //Patrik