måndag 27 augusti 2007

Piller, tack.

Jag är besviken. Vill inte läsa fler böcker och broschyrer, tala med välmenande tanter om vådan av rökning och betydelsen av en stark vilja, att göra anteckningar om cigarreternas relativa godhet och att övergå från kaffe till te, att äta frukost i ett annat rum, tapetsera om, att ta en rask promenad och äta russin. Jag vill ha ett piller. Ska det vara så himla svårt. Enligt samstämmiga uppgifter håller jag ju på att ta livet av mig. Känner ingen någon som kan ge mig Champix. Jag lovar i så fall att låta er följa hur den kvinna som gett cigarretten ett ansikte byter skepnad.

Nu ska jag äta middag med Carl Johan och ta honom i örat.
Natten ska jag tillbringa med Herakleitos och Pythagoras och Aristoteles i en upphetsande filosofisk fyrkant.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan beställa på
www.elixir.nu
Lycka till/Helena

Anonym sa...

Varit utan cigg i två år. Det är tråkigt men naturligtvis skönt också! Jag bara slutade en lördag morgon när vi som vanligt satt där och letade tillräckligt stora fimpar i askkoppen!

Anonym sa...

Yr exrökare sa...
Hej mamma schulman!
Vill först säga att du skriver väldigt bra och har en mysig blogg.
Ang. Champix så vill jag först säga såhär, jag har provat det och mådde hemskt dåligt av det, jag har fortfarande ett halvår senare biverkningar av det. Läkaren som skrev ut det till mig tror inte att det är från medicinen men andra läkare tror det. Jag slutade ta medicinen efter bara ett par veckor för att jag blev så fruktansvärt yr (och jag är fortfarande yr ibland och har synstörningar)Jag lyckades sluta röka ändå, med hjälp av en bok som heter äntligen rökfri, jag trodde aldrig att det skulle funka men det gjorde det. Om du ändå vill ta tabletter så finns det en annan äldre mer beprövad medicin som heter zyban som jag känner folk som har slutat med, sen kanske inte alla reagerar som jag gjorde med champix men jag vill ändå varna. Om du vill få tag på dessa mediciner är det nog bara att höra på närmsta sjukhus om dom har någon rökavänjningskurs, det var så jag fick medicinen, annars kan ju bara din läkare skriva ut det tror jag!

Lycka till! Köp boken och läs den, man får massa nya tankar om rökning.

(Beställ INTE tabletterna på nätet, man måste ta prover hos läkaren först innan man kan få medicinen, nåt med blodtryck och sånt)

Anonym sa...

Hej yra exrökaren - vilken genomsnäll person du verkar vara!!

Anonym sa...

Hej underbara Lisette! Kom ihåg "panta rei" (allting flyter), det kommer ordna sig med Carl Johan också utan "örontagning" då du verkar vara en förstående mor. Beträffande pillret däremot vill även jag ha det NU!
teo

Anonym sa...

hahahaha, Du är underbar. Hoppas någon ger dig ett piller och hoppas du tog Calle HÅRT i örat!

Anonym sa...

Jag har flera i min närhet som slutat med hjälp av dessa piller! tydligen så funkar de väldigt effektivt och man är inte ens sugen på en cigg.Satsa på dessa så blir du nog rökfri! Lycka till!

Anonym sa...

du har ett sådant lugn när du skriver och jag vet inte om jag någonsin kommer bli i närheten så harmonisk som du framställs i mina ögon. det är väldigt fint att läsa.

Anonym sa...

Alla talar väl om pillrena som skall få folk att sluta röka, röksuget försvinner, såsom mycket annat, livslust och glädje, annat kommer, självmordstankar, deppressioner. Har sett det på väldigt nära håll, hon slutade ta pillrena för ett halvår sedan, hon är fanken inte riktigt som hon ska ännu. Hon slutade med dem för biverkningarna, tragiskt att se en människa rasa ihop så på kort tid.


Andreas

Anonym sa...

Champix skriver läkaren ut i ett nafs och det är förmånspris på dem.
Mina första 56 tabletter kostade 300:-. Jag har precis börjat och mår efter omständigheterna ok. Alltså inga biverkningar ännu. En dag i taget.
OBS! Viktigt att du gör det under läkarkontroll, inget annat.
Mvh
Inger

Anonym sa...

Helt klart värt ett försök! Min man har efter 20 års snusande slutat med hjälp av just Champix!
Han är inte ens sugen på snus, tidigare var det en ut en in....

Anonym sa...

Nu kan du smidigare beställa från
www.deppad.com
Lycka till/Helena