måndag 20 augusti 2007

Kanalfel

Tack du anonyme. Ta reda på modell. Ladda ner manual. Koncentration. Javisst, för alla normalt utrustade människor är det säkert en lösning.

Några frågar ibland lite om vem jag är. TV-problemet kan ge en fingervisning. Hela tanken på att ta reda på modell, ladda ner manual och koncentrera mig en smula på kanalinställningar väcker uppror i hela kroppen. En sådan manöver skulle kräva dagar av uppladdning och mental förberedelse. Det här är en av mina många defekter. Alltsammans ter sig alldeles oöverkomligt. Jag kommer att intala mig att det också är onödigt. Det är faktiskt onödigt! Vad ska en människa egentligen med mer än två kanaler till? Public Service ska väl räcka. Borde räcka. Och räcker det inte, så är det väl inte mitt fel.

Det enda som lockar är möjligen den stora tillfredsställelse, som en lyckad sådan manöver skulle ge. Den sortens lycka är tyvärr inte tillgänglig för mig.

Men tack ändå.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha du är som min mamma! Glömmer aldrig när hon ringde och frågade hur man stänger av datorn för några år sedan. Och visst, söka kanaler kan va jättesvårt! Själv brukar jag leta efter en knapp på fjärrkontrollen med en ruta med en pil i (pekandes från vänster till höger). Men den finns kanske bara på gamla modeller. Jag är typen som kan sitta i en timme och försöka få fram rätt kanal helt på måfå, bara för att kunna säga att jag är teknisk. Ofta lyckas det ju...

Anonym sa...

I vilken utsträckning det är onödigt med TV4 beror på hur mycket du tycker om Tillbaka till Aidensfield, en serie om engelska småstadspoliser som jagar en tjuvfiskare/lampfuskbyggare, eller Hem till gården, som börjar 12:25.

Anonym sa...

1: gå till tv´n och läs märke och modell troligen på en liten lapp på baksidan

2. Googla på namn och modell + manual

3. Läs manualen alt skriv ut den del du behöver

4. Genomför och känn segerns sötma

Är du som min mamma så är du inte ute efter segerns sötma gällandes något så banalt som en TV så du bryr sig inte om att lära dig en sådan oviktig sak :)

Anonym sa...

Hej Lisette,

Kul att se din röst igen. Såg att du hade tekniska problem, du vet att du alltid kan ringa din fd webbansvarige (eller vad vi till slut kom att kalla mig).

/F

Anonym sa...

Lisette. Det här "experimentet" är inte så bra. Dina söner är oerhört mer briljanta än vad du är.

Språket, de snygga sticken, grammatiken... Nej, Lisette. Jag tycker det hade varit bäst om du lade ner det här. Tyvärr lite pinsamt.

Hälsa sedan. Din svärdotter, tvärtemot alla era försäkringar. är en total flopp.

Anonym sa...

Men om du måste göra dessa manövrar, då skulle du klara det.
Det är det som är det viktiga.
Du vet att du kan. Om du måste.
Hur kan du annars lösa upp juridiska knutar, ordna händelsförlopp så de blir begripliga för andra än dig själv, och en massa annat du kan?!
Om du måste, kan du!
Och vi andra också!